Submenu

Menukaart


*Voor de panden vanaf 1000m2 bruto vloeroppervlakte wordt een offerte opgesteld. Hiervoor gelden dus niet de eigen bijdragen die hierboven genoemd worden in de eerste drie opties.

**De opties “maatwerktraject” en “bedrijfsproces” kennen maatwerk waardoor er afspraken tussen DVTadvies en de ondernemer gemaakt zullen moeten worden om tot een offerte te komen. Het is geen verplichting alle getoonde ontzorgingsstappen af te nemen in deze maatwerkopties.

Download de menukaart hier

Uitleg menukaart opties:

Wanneer je voldoet aan de voorwaarden zal de expert contact met je opnemen via de telefoon. Ook eventuele vragen kun je in dit gesprek stellen. Tijdens het intakegesprek wordt er naar jouw situatie gekeken en wat jij wilt en nodig hebt voor jouw vastgoed en/of bedrijfsproces. Na het gesprek beslis jij welke optie uit de menukaart je kiest. In de situatie dat je het pand huurt is overleg met en toestemming van de pandeigenaar noodzakelijk.

Door de overeenkomst te ondertekenen, stemt de ondernemer en/of pandeigenaar in met de betaling van de eigen bijdrage aan DVTadvies. De korting die de provincie aanbiedt wordt geregeld tussen de provincie en DVTadvies. Dit om de administratieve last voor jou zo laag mogelijk te houden. Tot slot stem je in om informatie te verstrekken voor het volgen van resultaten en ervaringen, en gaat akkoord (na overleg) met het delen van deze informatie (anoniem) in het openbaar.

Een adviseur komt langs bij het bedrijf en neemt samen met de eigenaar of een facilitair medewerker het pand op m.b.t. tot de gekozen optie(s) uit de menukaart. Zaken die de adviseur opvallen kunnen gelijk besproken worden en de adviseur zal wijzen op snelle besparingsmogelijkheden (quickwins).

Tijdens deze stap kijkt de adviseur welke maatregelen direct uitgevoerd kunnen worden en direct energie besparen. Denk hierbij aan ledverlichting, kierdichting of bewustwording in bepaald gedrag.

Hierin wordt een overzicht gegeven van de algemene huidige wet- en regelgeving rondom mkbbedrijven. Daarnaast een overzicht van algemene financieringsmogelijkheden. Let op: dit is een algemeen advies niet specifiek voor uw bedrijf.

Dit advies geeft op basis van de kostenkengetallen een inschatting van de investeringskosten en de terugverdientijden van de verduurzamingsmaatregelen uit de quickscan. Hier wordt gerekend met standaard tarieven en dus spreken we van globale investeringskosten en terugverdientijden.

Wanneer je voldoet aan de voorwaarden zal de expert contact met je opnemen via de telefoon. Bij deze optie is het belangrijk dat je al een rapport hebt (zie voorwaarden). Ook eventuele vragen kun je in dit gesprek stellen. Tijdens het intakegesprek wordt er naar jouw situatie gekeken en wat jij wilt en nodig hebt voor jouw vastgoed en/of bedrijfsproces. Na het gesprek beslis jij welke optie uit de menukaart je kiest. In de situatie dat je het pand huurt is overleg met en toestemming van de pandeigenaar noodzakelijk.

Door de overeenkomst te ondertekenen, stemt de ondernemer en/of pandeigenaar in met de betaling van de eigen bijdrage aan DVTadvies. De korting die de provincie aanbiedt wordt geregeld tussen de provincie en DVTadvies. Dit om de administratieve last voor jou zo laag mogelijk te houden. Tot slot stem je in om informatie te verstrekken voor het volgen van resultaten en ervaringen, en gaat akkoord (na overleg) met het delen van deze informatie (anoniem) in het openbaar.

Een adviseur komt langs bij het bedrijf en neemt samen met de eigenaar of een facilitair medewerker het pand op m.b.t. tot de gekozen optie(s) uit de menukaart. Zaken die de adviseur opvallen kunnen gelijk besproken worden en de adviseur zal wijzen op snelle besparingsmogelijkheden (quickwins).

Dit is een algemeen overzicht met mogelijkheden die toegepast kunnen worden bij netcongestie en het overschrijden van het maximale transportvermogen.

De verduurzamingsmaatregelen worden gekoppeld aan de MJOB (meerjarenonderhoudsbegroting). Hierbij wordt gekeken naar natuurlijke vervangingsmomenten en de begroting. Op basis van de fysieke bouwkundige analyse wordt bepaald of maatregelen eerder of later worden uitgevoerd. Indien er nog geen MOJB aanwezig is zal deze eerst moeten worden opgesteld. Dit zit niet in deze regeling.

De bouwkundige staat van het bedrijfspand wordt in kaart gebracht. Denk hierbij de staat van de dakbedekking, voegwerk en kozijnen.

Op basis van de bouwkundige analyse en de koppeling met de MJOB (meerjarenonderhoudsbegroting) wordt een advies geschreven over de toe te passen maatregelen. Dit advies wordt dusdanig geschreven dat het direct gebruikt kan worden om offertes aan te vragen bij verschillende leveranciers. Let op: het aanvragen van de offertes dient de mkb’er zelf te doen evenals de keuze wie het gaat uitvoeren.

Voorbeeld: De dakbedekking dient over 5-10 jaar vervangen te worden. Geadviseerd wordt dit naar voren te halen en direct uit te voeren en hierbij gelijk het dak te isoleren. In het advies staat aangegeven welke isolatiedikte, welke rc-waarden en het aantal vierkante meters te vervangen dak. Met deze gegevens kan een willekeurige leverancier direct een offerte uitbrengen.

Je hebt zelf offertes opgevraagd bij partijen naar eigen keuze. De adviseur beoordeelt en toetst deze offertes om vervolgens een advies te geven waardoor je een onderbouwde keuze kan maken bij welke partij je de opdracht wil uitzetten. Let op: Voor deze optie geldt een meerprijs.

Wanneer je voldoet aan de voorwaarden zal de expert contact met je opnemen via de telefoon. Ook eventuele vragen kun je in dit gesprek stellen. Tijdens het intakegesprek wordt er naar jouw situatie gekeken en wat jij wilt en nodig hebt voor jouw vastgoed en/of bedrijfsproces. Na het gesprek beslis jij welke optie uit de menukaart je kiest. In de situatie dat je het pand huurt is overleg met en toestemming van de pandeigenaar noodzakelijk.

Door de overeenkomst te ondertekenen, stemt de ondernemer en/of pandeigenaar in met de betaling van de eigen bijdrage aan DVTadvies. De korting die de provincie aanbiedt wordt geregeld tussen de provincie en DVTadvies. Dit om de administratieve last voor jou zo laag mogelijk te houden. Tot slot stem je in om informatie te verstrekken voor het volgen van resultaten en ervaringen, en gaat akkoord (na overleg) met het delen van deze informatie (anoniem) in het openbaar.

Een adviseur komt langs bij het bedrijf en neemt samen met de eigenaar of een facilitair medewerker het pand op m.b.t. tot de gekozen optie(s) uit de menukaart. Zaken die de adviseur opvallen kunnen gelijk besproken worden en de adviseur zal wijzen op snelle besparingsmogelijkheden (quickwins).

Tijdens deze stap kijkt de adviseur welke maatregelen direct uitgevoerd kunnen worden en direct energie besparen. Denk hierbij aan ledverlichting, kierdichting of bewustwording in bepaald gedrag.

Dit is een algemeen overzicht met mogelijkheden die toegepast kunnen worden bij netcongestie en het overschrijden van het maximale transportvermogen.

Hierin wordt een overzicht gegeven van de huidige wet- en regelgeving specifiek voor uw bedrijf. Ook wordt er gekeken wat er binnen de gemeente aan financieringsmogelijkheden zijn.

Hierin wordt de bouwkundige en installatietechnische informatie en bouwkundige schil met rc-waarden uitgewerkt. Denk hierbij aan isolatie, installaties en meet- en regeltechniek .

Dit advies geeft op basis van de kostenkengetallen in combinatie met de bouwtechnische gegevens een nauwkeurig overzicht van de investeringskosten en de terugverdientijden van de verduurzamingsmaatregelen.

Dit advies geeft aan welke verduurzamingsmaatregelen er zijn en wanneer een goed moment is deze uit te voeren.

Wanneer je voldoet aan de voorwaarden zal de expert contact met je opnemen via de telefoon. Ook eventuele vragen kun je in dit gesprek stellen. Tijdens het intakegesprek wordt er naar jouw situatie gekeken en wat jij wilt en nodig hebt voor jouw vastgoed en/of bedrijfsproces. Na het gesprek beslis jij welke optie uit de menukaart je kiest. In de situatie dat je het pand huurt is overleg met en toestemming van de pandeigenaar noodzakelijk.

Door de overeenkomst te ondertekenen, stemt de ondernemer en/of pandeigenaar in met de betaling van de eigen bijdrage aan DVTadvies. De korting die de provincie aanbiedt wordt geregeld tussen de provincie en DVTadvies. Dit om de administratieve last voor jou zo laag mogelijk te houden. Tot slot stem je in om informatie te verstrekken voor het volgen van resultaten en ervaringen, en gaat akkoord (na overleg) met het delen van deze informatie (anoniem) in het openbaar.

Een adviseur komt langs bij het bedrijf en neemt samen met de eigenaar of een facilitair medewerker het pand op m.b.t. tot de gekozen optie(s) uit de menukaart. Zaken die de adviseur opvallen kunnen gelijk besproken worden en de adviseur zal wijzen op snelle besparingsmogelijkheden (quickwins).

Tijdens deze stap kijkt de adviseur welke maatregelen direct uitgevoerd kunnen worden en direct energie besparen. Denk hierbij aan ledverlichting, kierdichting of bewustwording in bepaald gedrag.

Hierin wordt een overzicht gegeven van de huidige wet- en regelgeving specifiek voor uw bedrijf. Ook wordt er gekeken wat er binnen de gemeente aan financieringsmogelijkheden zijn.

Hierin wordt de bouwkundige en installatietechnische informatie en bouwkundige schil met rc-waarden uitgewerkt. Denk hierbij aan isolatie, installaties en meet- en regeltechniek.

Dit advies geeft op basis van de kostenkengetallen in combinatie met de bouwtechnische gegevens een nauwkeurig overzicht van de investeringskosten en de terugverdientijden van de verduurzamingsmaatregelen.

De bouwkundige staat van het bedrijfspand wordt in kaart gebracht. Denk hierbij de staat van de dakbedekking, voegwerk en kozijnen.

De verduurzamingsmaatregelen worden gekoppeld aan de MJOB (meerjarenonderhoudsbegroting). Hierbij wordt gekeken naar natuurlijke vervangingsmomenten en de begroting. Op basis van de fysieke bouwkundige analyse wordt bepaald of maatregelen eerder of later worden uitgevoerd. Indien er nog geen MOJB aanwezig is zal deze eerst moeten worden opgesteld. Dit zit niet in deze regeling.

Dit advies geeft aan welke verduurzamingsmaatregelen er zijn en wanneer een goed moment is deze uit te voeren.

Op basis van de bouwkundige analyse en de koppeling met de MJOB (meerjarenonderhoudsbegroting) wordt een advies geschreven over de toe te passen maatregelen. Dit advies wordt dusdanig geschreven dat het direct gebruikt kan worden om offertes aan te vragen bij verschillende leveranciers. Let op: het aanvragen van de offertes dient de mkb’er zelf te doen evenals de keuze wie het gaat uitvoeren.

Voorbeeld: De dakbedekking dient over 5-10 jaar vervangen te worden. Geadviseerd wordt dit naar voren te halen en direct uit te voeren en hierbij gelijk het dak te isoleren. In het advies staat aangegeven welke isolatiedikte, welke rc-waarden en het aantal vierkante meters te vervangen dak. Met deze gegevens kan een willekeurige leverancier direct een offerte uitbrengen.

Je hebt zelf offertes opgevraagd bij partijen naar eigen keuze. De adviseur beoordeelt en toetst deze offertes om vervolgens een advies te geven waardoor je een onderbouwde keuze kan maken bij welke partij je de opdracht wil uitzetten.

Hierbij wordt een advies op maat gemaakt voor de mkb’er met betrekking tot de mogelijkheden bij netcongestie en hoe om te gaan met het overschrijden van het maximale transportvermogen.

Wanneer je voldoet aan de voorwaarden zal de expert contact met je opnemen via de telefoon. Ook eventuele vragen kun je in dit gesprek stellen. Tijdens het intakegesprek wordt er naar jouw situatie gekeken en wat jij wilt en nodig hebt voor jouw vastgoed en/of bedrijfsproces. Na het gesprek beslis jij welke optie uit de menukaart je kiest. In de situatie dat je het pand huurt is overleg met en toestemming van de pandeigenaar noodzakelijk.

Door de overeenkomst te ondertekenen, stemt de ondernemer en/of pandeigenaar in met de betaling van de eigen bijdrage aan DVTadvies. De korting die de provincie aanbiedt wordt geregeld tussen de provincie en DVTadvies. Dit om de administratieve last voor jou zo laag mogelijk te houden. Tot slot stem je in om informatie te verstrekken voor het volgen van resultaten en ervaringen, en gaat akkoord (na overleg) met het delen van deze informatie (anoniem) in het openbaar.

Een adviseur komt langs bij het bedrijf en neemt samen met de eigenaar of een facilitair medewerker het pand op m.b.t. tot de gekozen optie(s) uit de menukaart. Zaken die de adviseur opvallen kunnen gelijk besproken worden en de adviseur zal wijzen op snelle besparingsmogelijkheden (quickwins).

Hierbij wordt gekeken naar hoe het huidige proces eruit ziet en het daarbij behorende energieverbruik. Wat zijn hierin de verschillende processtappen en hoe kunnen deze (binnen de beschikbare mogelijkheden) geoptimaliseerd worden? Ook wordt er informatie gegeven over wat de quickwins zijn binnen het bedrijfsproces en hoe deze toe te passen.

Er wordt gekeken naar de mogelijkheden om (industriële) componenten, zoals ovens, pompen, luchtbehandeling en overige machines efficiënter te laten werken. Ook worden mogelijkheden onderzocht om te revitaliseren. Tot slot wordt er gekeken waar het mogelijk is te elektrificeren.

Er wordt onderzocht of producten of restafval hergebruikt kan worden of op een andere manier ingezet kan worden.

Dit advies geeft op basis van de kostenkengetallen een inschatting van de investeringskosten en de terugverdientijden van de verduurzamingsmaatregelen uit de quickscan. Hier wordt gerekend met standaard tarieven en dus spreken we van globale investeringskosten en terugverdientijden.

Hierbij wordt een advies op maat gemaakt voor de mkb’er met betrekking tot de mogelijkheden bij netcongestie en hoe om te gaan met het overschrijden van het maximale transportvermogen.

Over Energiewerkplaats Brabant

De energiewerkplaats is een platform voor professionals betrokken bij de energietransitie in Noord-Brabant. Niet alleen op provinciaal niveau, maar ook op regionaal en lokaal niveau. Een platform om samen te werken, elkaar te vinden en van elkaar te leren.

 
Cookie-instellingen